Wat zet je op de homepagina van je website: 5 punten die jij er zeker op wilt hebben!

Je begint net met je bedrijf en je hebt een website nodig: zo kunnen je toekomstige klanten je vinden. Maar wat zet je allemaal op de homepage van die website?

Of je bent al een tijdje bezig en voelt dat je webteksten niet meer goed aansluiten op je bedrijfsvoering. Een goede stap is dan om je teksten eens op te frissen.

Ik geef je hier 5 punten voor de homepagina van je nieuwe of vernieuwde website.

Wat is het doel van de homepagina?

Wat is die homepage eigenlijk voor pagina?

Het is de centrale landingsplaats voor bezoekers van je website, waar het algemeen bekend is dat je dáár alles over een bedrijf kunt vinden wat je meteen wilt weten.

Home is waar mensen geleerd hebben naartoe te gaan als ze wegwijs in je aanbod willen worden.

Het doel van de homepagina is het overzichtelijk vertonen van de belangrijkste diensten/producten die ze bij jou kunnen vinden. Mét heldere links om snel verder te gaan.

Wat zet je op de homepagina van je website? Het is het hart van je online bedrijf!

De titel van de homepagina

De titel van je website is (meestal) de naam van je bedrijf. Top!

De paginatitel van je homepagina, welke je aan de achterkant van de website invoert, is een beknopte beschrijving van WAT jij doet.

Plaats daaronder een paar regels tekst, die bijvoorbeeld vertellen waarom JIJ daar de geschikte kandidaat voor de bezoeker voor bent.
Dit zijn je USP’s (krachten, talenten, unieke jij-eigenschappen).

Dit alles staat ‘above the fold’, oftewel: direct in het zicht van de bezoeker, nog voor ze ook maar kan klikken of scrollen met de muis.
BAM!
Daar moet het gebeuren, het grijpen van de aandacht.

Check? Oké, volgende punt 🙂

Je aanbod

Je bezoeker heeft iets van je nodig: beschrijf kort je belangrijkste diensten/producten.
Hier laat je je bezoeker ook zien dat jij begrijpt waar ze mee geholpen wil worden: dat probleem, dat ga jij oplossen! Ze hoeft alleen even op die mooie, opvallende knop te klikken.

Die knop gaat naar de betreffende dienst- of productpagina waar ze ALLES erover kan lezen en contact met jou gaat opnemen.

Wie ben jij?

Geef een korte intro over jezelf, als ondernemer en de persoon achter de onderneming. Mensen doen graag zaken met andere mensen, liefst mensen die net zoals zij in het leven staan.

Heb je belangrijke waarden in je leven, die een groot onderdeel van je onderneming zijn? Beschrijf ze, daarmee trek je gelijkgestemden aan.

Ben je bijvoorbeeld een echte Duurzaamheidsstrijder? Grote kans dat je daarmee klanten aantrekt die dat ook zijn. Je Ideale Klant, neem ik aan 🙂

Op de homepage hoort ook een stukje Over Mij, kort en krachtig

Recente blogs of je portfolio

Bezoekers willen graag eerst meer van je weten. Licht bijvoorbeeld een drietal van je blogs uit, bijvoorbeeld de meest recente. Of eentje uit al je categorieën.

Of laat een paar van je mooiste momenten uit je portfolio hier schitteren.
Maak het mooi, verleidelijk en precies zoals jij bent 🙂

Recensies

Heb je al recensies? Hier wil je ze zeker neerzetten!

Positieve berichtjes van klanten zijn als suiker voor zoetekauwen 🙂

Nog geen recensies of ben je ze vergeten te vragen bij je klanten, omdat je niet in de gaten had hoe belangrijk ze zijn (ahum, ik kijk mezelf streng aan)?

Begin daar dan vanaf NU mee!

Misschien kun je zelfs je oude klanten alsnog om een recensie vragen?

Home is where the heart is oftewel je homepagina is het hart van je online bedrijf

Klaar om je homepagina te schrijven

Zie je homepagina als de etalage van een winkel. Liggen de producten mooi uitgestald verleidelijk naar je staren? Of is het een allegaartje, een rommeltje zonder aandacht?

Waar ga jij naar binnen?

Maak jouw homepagina dus een mooie, verleidelijke etalage van je bedrijf!

 

Wil je daar graag de hulp van deze tekstschrijver bij? Neem dan contact op en we plannen een GRATIS kennismakingsgesprek waarin we jouw vragen doornemen.

Succes!

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geverifieerd door MonsterInsights