SOCIAL MEDIA

Social media zijn niet meer weg te denken uit je strategie. Maar even vlug wat erop zetten is niet genoeg! Binnen je strategie moeten je uitingen op je social mediakanalen ook hun functie hebben. Alles hangt met elkaar samen, alles is met elkaar verbonden. En ondanks het soms vluchtige karakter van social media (voor je het weet sta je weer onderaan in iemand zijn feed…) is het belangrijk om doordacht te werk te gaan bij het plaatsen van je berichten. En dat kost tijd. Tijd en aandacht. Heb jij die meer dan genoeg? Of geef je liever je tijd aan andere zaken? In het laatste geval: Niet gevreesd! Ik ga je helpen.

Social media is virtueel socializen met je doelgroep

SOCIAL MEDIA: WAT KUNNEN ZE VOOR JOU DOEN?

Tegenwoordig kijken de meeste mensen eerst online voor ze met iemand in zee gaan. Ze bekijken de social mediakanalen van hun interesse om te zien wat voor soort content daar staat. Spreekt ze dit aan, dan gaan ze verder kijken, hopelijk naar je website of webshop toe.

Spreekt het ze echter niet aan, dan zijn ze heel snel weer vertrokken en zullen ze niet snel meer aan jou en je bedrijf denken. En dat is vreselijk jammer! Met de juiste content op je social mediakanalen kun je de bezoekers juist een glimp van jou en je bedrijf geven, zonder dat je direct de verkooppraatjes in gaat. Kennismaken met je potentiële klanten, zeg maar, en een beetje virtueel socializen.

Boek een social media hulpsessie!

Maar, wat plaats je dan op je social mediakanalen? Je wilt niet telkens met hetzelfde onderwerp voorbijkomen en ook niet alleen maar op verkoop van je producten of diensten gericht zijn…
Een goede mix is dus belangrijk!

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en het frustreerde me enorm! Want: hoe moeilijk kan het nu zijn om je eigen onderneming goed neer te zetten op social media, zodat jouw publiek jouw passie voor je onderneming voelt? Heel moeilijk, maar ik bleef zoeken naar de juiste manier voor mij. En ik vond een manier!

Om jou ook te helpen om dit probleem weg te nemen, bied ik mijn ‘Social media hulpsessies’ aan: 

zakelijk journal met koffie voor een fijne mindset

Social Media Hulpsessies:

  • Samen bekijken we jouw onderneming.
  • We bepalen de doelstellingen.
  • We stellen categorieën op.
  • Daarbinnen bedenken we jouw Content.
  • En we vullen een content kalender in.

Vooraf aan de sessie mail ik je een lijstje met wat vragen. Dit is voor mijn voorbereiding op onze sessie.

Tijdens de sessie bespreken we de vragen en sparren we over jouw onderneming, jouw problemen met je social mediaposts en je wensen.

Een sessie duurt een uur en aan het einde van dat uur heb jij een aantal categorieën voor je content, ideeën en een daarmee ingevulde content kalender.

Jij bent klaar om met je nieuwe ideeën vol inspiratie en motivatie verder te gaan op social media, zodat jij zelfverzekerd je onderneming weet te promoten!

Blog snacks

Dit zijn kortere, op zichzelf staande stukken uit jouw waardevolle blogteksten. Deze blog snacks zijn klaar om op je Instagram, Facebook of LinkedIn te plaatsen.

Met blog snacks promoot je je blog, link je bezoekers door naar je website en zorg je voor wisselende content op je social mediakanalen.

De snacks zijn makkelijk en snel leesbaar, wat ze uitermate geschikt maakt voor social media.

Ik neem zoveel blogteksten als jij wilt onder handen en haal daar blog snacks voor je uit.
Het aantal verschillende blog snacks wat uit je tekst te halen valt, hangt o.a. af van het aantal woorden.

Heb jij nog oudere blogteksten die je opnieuw onder de aandacht van je doelgroep wilt brengen? Ik maak er lekkere blog snacks van! 

Of heb je juist spiksplinter nieuwe blog teksten en wil je er zoveel mogelijk invalshoeken en aandacht voor creëren? Ook dan zijn blog snacks de beste opties!

SOCIAL MEDIA TIPS

  • Online contacten onderhouden is heel belangrijk binnen social media. Vandaar ook dat ik het ‘virtueel socializen’ noem: het is een gesprek via je social media. En net als in een echt gesprek worden reacties van beide kanten erg gewaardeerd!
  • Je ‘tone-of-voice’ is erg belangrijk in deze online gesprekken: het laat zien wie jij bent, hoe je in het (zaken)leven staat en hoe jij reageert op positieve en negatieve zaken.
  • Wil je echt socializen met je doelgroep, dan is het een goede tip om ook een kijkje te nemen op het account van mensen die bij jou een reactie schrijven of een like achterlaten. Dat geeft je inzicht in het bereiken van je doelgroep. Laat vooral ook een reactie of like achter, dat wordt altijd gewaardeerd!

Wil je hier graag meer over weten?
Neem dan gerust contact op en dan bespreken we alle mogelijkheden!