Overtuigende Over Mij-pagina schrijven in 5 vragen

Eén van de meest gelezen pagina’s op je website is de Over Mij-pagina. Bezoekers komen via andere pagina’s (via zoekopdrachten in Google) op je website. Ze lezen je content en raken benieuwd naar wie die persoon achter die behulpzame kennis is. Je Over Mij-pagina is daarvoor de aangewezen plek.

Het is ook vaak de lastigste tekst om te schrijven, want: wat schrijf je over jezelf?
Met deze 5 vragen heb je zelf de tools in handen om je Over Mij vlot te schrijven.

Wat schrijf je over jezelf op je website?

  1. Wie jij bent als ondernemer
  2. Wie jij helpt
  3. Wat jouw missie is
  4. Persoonlijke dingen zoals weetjes
  5. CTA’s naar je belangrijkste pagina’s

TIP: 
Laat mooie foto’s door een professionele fotograaf maken! Met een beeldbank heb je een grote keuze aan foto;s van jezelf om je website heel persoonlijk te maken 🙂

De Beschrijfster aan het werk!

Je Over Mij-pagina schrijven

Tijd om in je pen of toetsenbord te klimmen!

Een goede Over Mij of Over Ons pagina vertelt je bezoeker WIE jij bent en WAAROM je dit doet voor hem/haar.

Laten we beginnen!

1. Wie ben je?

Hallo, jij! Als ik op je website kom kijken, dan wil ik heel graag lezen wie jij als persoon én als ondernemer bent 🙂

Ik ben groot liefhebber van spontane, speelse Over Mij-pagina’s; het beschrijven van al jouw talenten en werkwijzen, daar kun je over uitweiden op je andere pagina’s.

Dus: wie ben jij als persoon én als ondernemer?

Ik ben een huismus met een liefde voor kleine alledaagse avonturen die in mijn bosachtige tuin gebeuren. Ik lees en schrijf ook nog voor mijn plezier. En ik ben graag met mijn handen bezig.

De ondernemer in mij luistert intens naar de verhalen die JIJ vertelt over wie jij bent, wat je doet en waar je over droomt. Dát zet ik voor je ‘op papier’.

Leuk kennis met je te maken, wie ben jij?

2. Wie help je?

Dat is je doelgroep, je verzameling van de leukste klanten die jij gaat helpen. Omschrijf ze eens zo uitgebreid mogelijk, als een echt persoon. Hoe ziet jouw Ideale Klant er dan uit?

Vertel deze Persona (ideale klant) wat jij voor hem/haar gaat doen, zodat zijn/haar problemen opgelost worden.

Mijn Persona is een vrouwelijke zzp’er, die geniet van haar vak. Ze werkt helemaal volgens haar eigen regels en ideeën en daarmee helpt zij haar klanten op haar geheel eigen wijze.
Conventies en zogenaamde ‘goeroes’ zijn bij haar aan het verkeerde adres, maar voor heldere adviezen staat ze altijd open.

Wie is jouw Persona?

3. Wat zijn je drijfveren?

Waarom doe jij wat je doet? Welk innerlijk verlangen bevredig jij met je werk? En hoe heeft jouw klant hier ontzettend veel aan? Dát is je belangrijkste drijfveer.

Probeer dit kort, bondig en inspirerend op te schrijven.

Ik ben De Beschrijfster omdat ik iets wilde doen met de passies van anderen. Zelfs (of misschien wel juist) met de passies waar ik zelf niets van weet of mee heb.

Voor mij werd dit duidelijk toen ik eens een heel interessant gesprek had met een kennis die wild was van oldtimers (ja, de sportauto’s). Heb ik letterlijk niets mee 😉 Maar ik vond het geweldig om steeds meer vragen te stellen en zo de diepte in te gaan van alles wat HIJ erover wist en hoe enthousiast hij erover was.
Daar wilde ik iets mee doen en zie hier: De Beschrijfster doet precies dat 🙂

Vertel, wat is jouw belangrijkste drijfveer?

4. Welke weetjes willen we weten over jou?

Wat willen we nog meer weten over jou? Waar mogen we je voor wakker maken? Wat is je favoriete cadeau?
Met wetenswaardigheden over jou kun je bovendien laten zien wat jij als waarden meedraagt!

Geef je bezoeker een persoonlijk inkijkje in wie jij echt bent. Hoe persoonlijk je bent, is afhankelijk van wat jij wilt en wat gepast is voor je branche.

Vind je dit lastig? Denk dan eens aan je eigenzinnigheden waarmee jij je werk doet, of waar jij superblij of productief van wordt. Dan gaat het over jou als persoon én als ondernemer.

Een weetje over mij:

Ik verander van stram in een flexibele ninja in een fractie van een seconde wanneer ik een spin om me aantref…om me vervolgens zorgen te maken over het welzijn van de arme kleine geleedpotige die ongewild slachtoffer is geworden van mijn wilde wuiverijen.
Hiermee wil ik je laten zien dat ik een dierenliefhebber ben 🙂

Welke wetenswaardige weetjes willen wij weten over jou?

5. Hoe laat je je bezoeker actie ondernemen?

Vergeet vooral niet je bezoeker naar hun volgende bestemming op je website te sturen. Dit doe je met heldere CTA’s (call to actions).

Een CTA vertelt je bezoeker waar hij/zij vervolgens naartoe wil gaan (je voert zachte dwang uit); door hiervan een opvallende knop te maken, maak je dit een extreem gemakkelijke actie voor je bezoeker!

Ik geef mijn bezoekers graag de keuzes:

  • Meteen contact opnemen via mijn contact-pagina
  • Lekker verder lezen in mijn blogs
  • Zich verdiepen in het aanbod dat ik heb

Mooie teksten over jezelf schrijven: tips!

Tip 1 Denk niet te moeilijk of perfectionistisch. Je Over Mij-pagina gaat over jou en dat kan nooit fout zijn, want jij bent jij!

Hou altijd je Ideale Klant, je Persona in gedachten wanneer je deze pagina gaat schrijven. Schrijf alsof je tegen hem/haar praat. Wat vermoed jij dat diegene wil weten over jou en wat maakt jou zo uniek en bijzonder als zzp’er of kleine ondernemer?

 

Tip 2: Een mooie tekst over jezelf schrijven voor je website hoeft niet moeilijk te zijn. Beantwoord de vragen stap voor stap, lees ze terug en schrap/vul aan waar nodig.

 

Tip 3: Bedenk je ook dat je niet een kleine roman op je Over Mij of Over Ons pagina wilt hebben. Het schrijft ook makkelijker (meestal) wanneer je maar een paar zinnen (per vraag) over jezelf hoeft te schrijven 😉

 

Succes!

Succes!

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geverifieerd door MonsterInsights